ESG Manager
Zapraszamy Cię do pracy w ALTO – wyjątkowej na polskim rynku firmie o ugruntowanej pozycji i wysokiej kulturze organizacyjnej. ALTO zaczynało w 2011 r. od doradztwa w zakresie podatków, a przez lata prężnie rozwijało swój biznes pod względem merytorycznych obszarów wsparcia, jak i otwarcia drugiej lokalizacji.
Dzisiaj mamy już 5 linii biznesowych – podatki, technology for raporting, księgowość i rozliczenia płacowo-kadrowe, oraz nowoutworzone risk advisory i ESG, do którego to zespołu poszukujemy kandydatów 😊
Pracujemy z uśmiechem, wspierając się koleżeńsko i profesjonalnie – gramy do jednej bramki, pomagamy sobie między zespołami i liniami biznesowymi. Wsparcie przychodzi również od wewnętrznych zespołów: HR, marketingu, BD oraz asystentek, dzięki czemu zespoły merytoryczne mogą skupić się na swojej podstawowej pracy. „One ALTO” to podstawowa wartość, która towarzyszy nam na co dzień. W ALTO stawiamy na rozwój i jesteśmy otwarci na nowe pomysły we wszelkich aspektach działania. ALTO to miejsce, które polubisz.
Obecnie poszukujemy osób do Zespołu ESG – jeśli praca to dla Ciebie również misja i pasja, lubisz mieć wpływ na otoczenie i dynamiczną oraz różnorodną pracę – koniecznie zgłoś się do nas!
Zakres obowiązków
- Zarządzanie zespołem ESG i projektami (w szczególności relacjami z klientami i ich harmonogramami).
- Wsparcie w rozwoju biznesu (m.in. prowadzenie spotykań sprzedażowych, tworzenie ofert).
- Opracowywanie i wdrażanie strategii ESG dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów.
- Nadzorowanie analiz ryzyk ESG oraz doradztwo w zakresie zarządzania tymi ryzykami.
- Prowadzenie szkoleń i warsztatów dla klientów oraz wewnętrznych zespołów na temat zrównoważonego rozwoju i ESG.
- Wspieranie klientów w przygotowywaniu raportów ESG zgodnych z międzynarodowymi regulacjami (ESRS, SFDR), standardami i wytycznymi (m.in. GRI Standards, TCFD, TNFD).
- Monitorowanie i analiza zmian w przepisach i regulacjach dotyczących ESG oraz doradztwo w zakresie ich wdrażania.
- Reprezentowanie firmy na konferencjach i wydarzeniach branżowych oraz budowanie relacji z klientami i partnerami biznesowymi.
- Identyfikowanie nowych możliwości biznesowych w obszarze ESG.
Nasze wymagania
- Wykształcenie wyższe w dziedzinie ekonomii, zarządzania, ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju lub pokrewne.
- 5 lat doświadczenia w zarządzaniu projektami.
- 2-3 lata doświadczenia w projektach ESG.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie zaawansowanym (C1) w mowie i piśmie.
- Znajomość międzynarodowych standardów raportowania ESG (GRI, SASB, TCFD) oraz doświadczenie w ich praktycznym zastosowaniu.
- Doskonałe umiejętności komunikacyjne, prezentacyjne oraz zdolność do pracy z klientami na różnych szczeblach organizacji.
- Doświadczenie w prowadzeniu projektów i zarządzaniu zespołami projektowymi.
- Umiejętność pracy w dynamicznym i zmieniającym się środowisku.
- Proaktywne podejście oraz umiejętność identyfikowania i rozwijania nowych możliwości biznesowych.
Co oferujemy
- pracę pełną wyzwań w dynamicznie rozwijającej się firmie
- nowoczesne biuro w dogodnej lokalizacji przy metrze (Dworzec Gdański)
- ciekawe i złożone projekty realizowane przy wsparciu doświadczonego menedżera
- możliwość pracy hybrydowej
- możliwość samorealizacji oraz jasno określoną ścieżkę kariery
- możliwość uczestnictwa w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych
- możliwość uczestniczenia w wewnętrznych inicjatywach ESG oraz kreowania nowych
- pracę w zgranym zespole, wsparcie przy wdrożeniu i bardzo dobrą atmosferę w pracy na co dzień 😊
- pakiet socjalny, m.in. prywatną opiekę medyczną, dofinansowanie do karty multisport, ubezpieczenie na życie
- spotkania okolicznościowe, wyjścia zespołowe
- zdrowe przekąski i napoje
ALTOhours
Praca w ALTO to nie tylko realizacja codziennych zadań. To wyjazdy, szkolenia, integracje… i czas spędzony w gronie sympatycznych i kreatywnych ludzi. Zobacz, jak to robimy w ALTO.
Letnia integracja zespołu
Kiedy termometry pokazały, że lato w pełni, zespół ALTO z Warszawy i Lublina postanowił sprawdzić #ALTOgether, czy trawa naprawdę jest bardziej zielona po drugiej stronie biurka. Na miłośników sportu czekały kajaki, siatkówka, joga oraz basen. Ci, którzy woleli mniej intensywne zajęcia, mogli dać upust swojej kreatywności przy malowaniu, lepieniu z gliny czy wyplataniu makram. Nie zabrakło też karaoke, grilla i śpiewów przy ognisku.
Wyróżnienie "Friendly Workplace" dla ALTO!
Jak uzasadnia kapituła konkursu: „nasze wyróżnienie przyznajemy w szczególności za kulturę organizacyjną ALTO, skoncentrowaną na pracowniku i budowaną na gruncie wartości, takich jak współpraca, otwartość, odpowiedzialność, odwaga. (…) Bardzo wysoko oceniamy troskę ALTO o komfort i atmosferę pracy oraz sferę Work Life Balance. Składamy wyrazy uznania za program Family Day oraz ALTOwarriors. (...) Równie wysoko oceniliśmy zaangażowanie ALTO w ochronę zdrowia pracowników, w tym edukację na rzecz profilaktyki prozdrowotnej. Naszą uwagę zwróciła także obecna w firmie kultura dzielenia się wiedzą".
Jak pracuje się w ALTO?
Przemek w ALTO ceni sobie przede wszystkim ludzi, za pomoc i wsparcie. Lubi fakt, że każdy dzień pracy to gra zespołowa, a cel i wartości są wspólne.
Tobiasz za szczególnie dużą wartość uważa fakt, że ludzie, którym zaufał dołączając 10 lat temu do ALTO, też go tym zaufaniem obdarzyli (i niezmiennie darzą). Od początku powierzano mu nowe wyzwania i nowe możliwości. Jest dumny ze ścieżki, którą przeszedł w ALTO.
W ALTO ceni sobie wspaniałych pracowników i atmosferę pracy, jaką tworzą. Lubi to, że dzielą się wiedzą i pomysłami. Jak sama mówi - to dobre środowisko dla rozwoju, nauki i szlifowania kompetencji. Tutaj bycie profesjonalistą nie wyklucza się z byciem sobą.
Poza ludźmi i relacjami, w pracy w ALTO ceni możliwość zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, elastyczne godziny pracy oraz możliwości korzystania z home office. Mówi, że w pracy najważniejsza jest atmosfera, która sprawia, że przychodzi się do niej z przyjemnością - i tak właśnie jest w przypadku ALTO.
Bardzo ceni sobie to, że w ALTO ma poczucie sprawczości, wyjątkową atmosferę i zgrany zespół. Mówi, że podoba jej się dynamika pracy dzięki czemu może się uczyć na nowych wyzwaniach, ale zawsze czuje, że może liczyć na wsparcie swojego teamu.
Dominik w ALTO ceni sobie przede wszystkim ludzi, z którymi pracuje. Szczególnie super atmosferę, oczywiście bez uszczerbku dla jakości pracy. To dla niego miejsce, gdzie znajduje przestrzeń do rozwoju swoich licznych pomysłów i planów, a jedocześnie otrzymuje niezbędne wsparcie, kiedy tylko go potrzebuje.
W ALTO Agnieszka docenia możliwość zachowania work-life balance, a także ludzi, którzy tworzą zgraną ekipę zarówno w pracy, jak i poza nią. Lubi też możliwość otwartej i bezpośredniej rozmowy „z samą górą” odnośnie swoich potrzeb i pomysłów.
W ALTO najbardziej lubi ludzi, którzy tworzą tą organizację, i codzienne wyzwania. Jak sama mówi: „Firma ciągle się rozwija, a z nią pracownicy. Uważam, że to jest super. Bardzo podobają mi się też różne akcje, które są tu przeprowadzane: różowy październik czy mikołajki dla dzieci”. Kasia zaznacza (co bardzo miło nam słyszeć), że u nas ciągle dzieje się coś pozytywnego.
Arek uwielbia atmosferę panującą w ALTO. To, że każdy jest do siebie przyjaźnie nastawiony, pomocny i wyrozumiały. Imponuje mu działalność dziewczyn z marketingu i administracji oraz organizowane przez nie akcje okolicznościowe, jak na przykład Mikołajki czy Wielkanoc. Jak sam komentuje: „Cieszę się, że pracuję w zespole, na którego pomoc zawsze mogę liczyć. Podziwiam w jak szybkim tempie rozwija się ALTO i staram się dotrzymać mu kroku”.
Agata w ALTO docenia zgrany zespół i relacje z ludźmi. Otwartość na nowe pomysły, na zmiany, na ulepszenia. Nowe projekty, w których może się rozwijać i realizować swój potencjał.
W codziennej pracy najbardziej motywują ją dwie rzeczy: szacunek i docenienie. Pytana o to, co lubi w ALTO, odpowiada, że ludzi, a szczególnie ich potencjał.
W ALTO ceni interesujących i życzliwych ludzi, wzajemny szacunek i partnerskie podejście, a także rozwijające projekty realizowane dla szerokiego portfolio klientów. Jak sam mówi, jest to dla niego świetne miejsce na rozwój i realizację pasji zawodowych w fajnej atmosferze.
Milena w ALTO lubi nad wyraz wspierającą atmosferę oraz swój zespół. Docenia także przestrzeń do rozwoju i bycia kreatywną.
W ALTO najbardziej ceni możliwość czerpania garściami z doświadczenia zespołu. Są tu bliscy jej ludzie, z którymi relacja wychodzi też poza sferę zawodową. Patrycję cieszy, że jest tu przestrzeń na dzielenie się swoimi pomysłami i potrzebami, a wdrażanie nowych rozwiązań i ulepszeń przychodzi z ogromną łatwością.
W ALTO najbardziej lubi atmosferę. Z każdą zmianą pracy, która wiązała
się z przejściem do firmy na wyższe stanowisko, Kasia bała się, że będzie sztywno i formalnie. A to jest ostatnia rzecz, którą można powiedzieć o ALTO!
ALTOgether
Kilkadziesiąt osób wyruszyło #ALTOgether sprzątać przez kilka godzin Las Młociński w ramach Dnia Wolontariatu, który dla uczestników akcji był wolny od pracy. Uzbrojeni w chwytaki, rękawiczki i duże worki poszliśmy w las oraz na nadwiślańskie tereny, aby krok po kroku oczyszczać je z pozostawionych przez innych śmieci.
Przy dźwiękach muzyki, w towarzystwie przekąsek i siebie nawzajem, odkorkowaliśmy kreatywność #ALTOgether. Uzbrojeni w pędzle, sztalugi i farby tworzyliśmy wspólnie przez niemal dwie godziny kilkanaście obrazów – niektórzy zdążyli nawet namalować więcej, niż jeden! Bez względu na poziom malarskich umiejętności czy doświadczenie, każdy wyszedł z warsztatów z małym dziełem sztuki.
Biurowy Tea Bar od teamu For Good Health z naparami ze zdrowotnych ziół zapewniał jednocześnie zastrzyk energii, odrobinę relaksu i lepsze trawienie. Poza naparami, relaksowaliśmy się również w dwóch gabinetach masażu, utworzonych z salek konferencyjnych. Przy dźwiękach spokojnej muzyki, na ergonomicznych krzesłach cieszyliśmy się 15-minutowymi sesjami biurowego masażu pleców.
Team spirit w nas nie gaśnie! Ostatnio w ramach integracji zespołu TAX mieliśmy okazję spotkać się w większym gronie w Singers, by spędzić miło czas oraz zmierzyć się z szeregiem wyzwań – nie tylko muzycznych.
Nasi ALTObiegacze, spacerowicze oraz ci, którzy 5 km przebyli wirtualnie – z dala od stolicy – wzięli udział w 18. charytatywnym biegu WOŚP, który odbywał się pod hasłem „Policz się z cukrzycą”. Wszystkim uczestnikom humor zdecydowanie dopisywał, a samo wydarzenie było jednocześnie świetną okazją do zespołowej integracji. Zaś po biegu nie zabrakło czasu na wspólną rozgrzewającą herbatkę.
Z okazji zbliżającej się Wielkanocy zorganizowaliśmy rodzinne warsztaty, podczas których razem z najmłodszymi przygotowaliśmy szereg kolorowych dekoracji.
Nasz zespół Accounting z Warszawy i Lublina w jeden z upalnych dni wyruszył na Ekspedycja Express, podczas której na Polu Mokotowskim (oraz trochę na pobliskiej Ochocie), w podziale na mniejsze podzespoły, wszyscy musieli wykazać się inteligencją, sprytem i zręcznością. Niezbędny był też sprawny teamwork.
Przed Świętami Bożego Narodzenia wspólnie z najmłodszymi ALTOelfikami zamieniliśmy biuro w Pracownię Św. Mikołaja i przygotowaliśmy szereg świątecznych ozdób!
Za nami pierwsza impreza integracyjna na świeżym powietrzu w 2022 roku! Bawiliśmy się nad brzegiem Wisły na klimatycznej Barce Warszawskiej.
Dlaczego ALTO?
W ALTO najważniejsi są ludzie. To oni, dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu są w stanie dostarczać kompleksowe wsparcie w realizowanych projektach, dbając o najwyższą jakość świadczonych usług, zapewniając tym samym poczucie komfortu i bezpieczeństwa naszym klientom.
W ALTO tworzymy przestrzeń do rozwoju. Dla naszych klientów by z nami rozwijali swoje biznesy i dla naszego zespołu żebyśmy wspólnie uczyli się od siebie i tworzyli najlepszy zespół ekspertów na rynku.
W ALTO mierzymy wysoko i myślimy nieszablonowo. Wykraczamy ponad standardy. Łączymy wiedzę z zakresu podatków, księgowości i technologii z wiedzą branżową. Rozumiemy potrzeby biznesowe zarówno tych, którzy dopiero startują, jak i tych którzy prowadzą firmy już od wielu lat.
Działamy globalnie
Jesteśmy członkiem Allinial Global - stowarzyszenia niezależnych firm doradczych i księgowych wykorzystującego globalną i lokalną wiedzę i doświadczenie 38 000 wybitnych specjalistów z ponad 260 renomowanych firm w 107 krajach.
13+ lat doświadczenia
Wieloletnia obecność na rynku pozwala nam patrzeć na biznes przekrojowo – wiemy, co i jak robić, aby wesprzeć Cię w realizacji założonych celów.
150 osób w zespole
Stale powiększające się grono ekspertów może pracować na sukces Twojej firmy.
10 000+ prowadzonych spraw
Pomagamy zarówno w codziennych aspektach prowadzenia biznesu, jak i nagłych sytuacjach.
Case studies
Podatki
Ulga B+R remedium na tzw. „podatek minimalny”?
Podatki
Odpis 200% w ramach ulgi B+R a interpretacja indywidualna