Ważne teraz

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki  i wiele innych!

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki  i wiele innych!

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

ALTO x mLeasing – wsparcie firm z sektora MŚP w zielonej transformacji

ALTO x mLeasing – wsparcie firm z sektora MŚP w zielonej transformacji

Wsparcie procesu przeniesienia pracowników z jednoczesną koordynacją ustawienia procesu kadrowo-płacowego

Case study

Księgowość

Dla dużej grupy bankowo-ubezpieczeniowej opracowaliśmy kompleksowy proces przeniesienia pracowników pomiędzy spółkami grupy. Skutecznie skoordynowaliśmy podpisywanie umów cywilnoprawnych oraz wdrożyliśmy regularne działania kadrowo-płacowe, które zagwarantowały terminową wypłatę wynagrodzeń.

 

 

WPROWADZENIE I KONTEKST:
Jakie było tło projektu i dlaczego klient szukał wsparcia?

Klient planował przeniesienie pracowników do nowej spółki w ramach grupy i analizował różne warianty przeprowadzenia tego procesu. Kluczowym wyzwaniem było podpisanie setek umów cywilnoprawnych z osobami pracującymi w różnych lokalizacjach w całej Polsce.

Klient potrzebował partnera, który nie tylko zapewniłby bieżącą obsługę kadrowo-płacową, ale także byłby gotowy na stworzenie niestandardowego, dopasowanego do sytuacji procesu.

Dlaczego ALTO?
Zostaliśmy wybrani, ponieważ pokazaliśmy, że potrafimy skutecznie rozwiązywać złożone problemy. Zaproponowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązanie, które pozwoliło przeprowadzić proces sprawnie, terminowo i bez komplikacji.

 

WYZWANIE:
Jakie problemy należało rozwiązać?

Główne wyzwanie: Przeniesienie pracowników i przygotowanie systemu do podpisywania nowych umów oraz obsługi zleceniobiorców, rozsianych po całej Polsce.

Szczegółowe wyzwania:

  • Krótki czas realizacji – konieczność dotrzymania terminów ustawowych
  • Rozproszenie zleceniobiorców – potrzeba precyzyjnej koordynacji
  • Konieczność automatyzacji procesu podpisywania i zbierania dokumentów

Brak odpowiedniego zarządzania mógłby doprowadzić do opóźnień, skutkujących niezgodnością z ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych.

Cel: Stworzyć płynny proces, zgodny z wymogami prawnymi, stanowiący solidną podstawę do dalszego naliczania wynagrodzeń.

 

NASZE PODEJŚCIE:
Jak wdrożyliśmy rozwiązanie?

Mając na uwadze skalę projektu, krótki czas realizacji oraz rozproszenie zleceniobiorców, zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy zautomatyzowany proces z użyciem narzędzi cyfrowych.

Zastosowaliśmy:

  • elektroniczne podpisywanie umów i oświadczeń,
  • automatyzację przekazywania danych do systemu kadrowo-płacowego,
  • ścisłą koordynację i testowanie wszystkich elementów rozwiązania przed wdrożeniem.

Projekt realizował doświadczony zespół kadrowo-płacowy ALTO. Dzięki bieżącej komunikacji z klientem i elastycznemu podejściu, mogliśmy na bieżąco dostosowywać procesy do potrzeb.

 

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIA I TECHNOLOGIE:
Jakie narzędzia pomogły w realizacji projektu?

W ramach projektu wykorzystaliśmy:

  • Autenti – platformę do elektronicznego podpisywania dokumentów, umożliwiającą szybki i bezpieczny obieg umów z osobami rozsianymi po całej Polsce;
  • Enova365 – zaawansowany system ERP do obsługi kadr i płac, pozwalający na automatyzację procesów kadrowych, naliczanie wynagrodzeń i obsługę zgłoszeń do ZUS;
  • regularny proces kadrowo-płacowy dla pracowników i zleceniobiorców.

Zebrane dane i podpisane dokumenty zostały zaimportowane do Enova365, a na ich podstawie przygotowaliśmy listy płac oraz zgłoszenia do ZUS.

 

REZULTATY:
Jakie efekty przyniósł projekt?

Najważniejsze osiągnięcia:

  • Wszyscy pracownicy podpisali umowy na czas – projekt zakończony zgodnie z terminami ustawowymi;
  • Proces w pełni dostosowany do potrzeb i specyfiki działalności klienta;
  • Płynne przejście z fazy projektowania i wdrożenia do bieżącej obsługi kadrowo-płacowej.

Wymierne korzyści dla klienta:

  • Redukcja kosztów dzięki automatyzacji procesu podpisywania umów;
  • Skrócenie czasu realizacji;
  • Wyeliminowanie ryzyka kar za niedotrzymanie terminów ustawowych;
  • Terminowa wypłata wynagrodzeń;
  • Zadowolenie klienta i jego pracowników dzięki sprawnej realizacji.

 

KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU:
Co zdecydowało o powodzeniu projektu?

  • Indywidualne, elastyczne podejście do sytuacji klienta;
  • Sprawne działanie i szybka implementacja;
  • Wiedza i doświadczenie zespołu kadrowo-płacowego.

Projekt pokazał, że potrafimy projektować i wdrażać nieszablonowe rozwiązania, które nie kończą się na etapie koncepcji. Towarzyszymy klientowi na każdym etapie – od planowania, przez wdrożenie, aż po codzienne wsparcie.

 

CO DALEJ:
Jak wygląda współpraca po zakończeniu projektu?

W efekcie wdrożonego projektu prowadzimy stałą obsługę kadrowo-płacową dla klienta. Jeśli jesteś w podobnej sytuacji i szukasz partnera, który nie działa schematycznie, lecz towarzyszy Ci na każdym etapie współpracy – od jednorazowych projektów po codzienną obsługę – zespół kadrowo-płacowy ALTO jest gotów pomóc.

 

W skrócie – co osiągnęliśmy?

📌 Przeniesienie pracowników między spółkami zakończone w zakładanym terminie;

📌 Zautomatyzowany proces podpisywania umów z wykorzystaniem Autenti;

📌 Dane zebrane i zaimportowane do systemu Enova365;

📌 Terminowa wypłata wynagrodzeń i zgodność z przepisami;

📌 Utrzymanie współpracy na poziomie bieżącej obsługi kadrowo-płacowej.

 

Baza wiedzy:

księgi rachunkowe

Księgowość

9 maja 2025

[ALERT] Uproszczenia dopuszczone ustawą o rachunkowości: opublikowano projekt KSR 16 (Krajowego Standardu Rachunkowości)

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt Krajowego Standardu Rachunkowości nr 16 dotyczący uproszczeń dopuszczonych ustawą o rac...

Czytaj dalej
[ALERT] Uproszczenia dopuszczone ustawą o rachunkowości: opublikowano projekt KSR 16 (Krajowego Standardu Rachunkowości)

Księgowość

27 listopada 2024

Wdrożenie JPK CIT z perspektywy księgowej: wyzwania i obowiązki od 2025 roku

Wdrożenie JPK CIT – Obowiązek dla największych podatników CIT od 1 stycznia 2025 Nowe przepisy związane z JPK CIT nakładają od 1 ...

Czytaj dalej
Wdrożenie JPK CIT z perspektywy księgowej: wyzwania i obowiązki od 2025 roku
Zobacz wszystkie

Dlaczego ALTO?

W ALTO najważniejsi są ludzie. To dzięki ich wiedzy i doświadczeniu możemy dostarczać kompleksowe wsparcie w realizowanych projektach, dbając o najwyższą jakość usług i zapewniając naszym klientom poczucie komfortu oraz bezpieczeństwa.

Tworzymy przestrzeń do rozwoju – dla naszych klientów, by mogli z nami rozwijać swoje biznesy, i dla współpracowników, byśmy wspólnie uczyli się od siebie i budowali najlepsze grono ekspertów na rynku.

Mierzymy wysoko i myślimy nieszablonowo. Wykraczamy poza standardy, łącząc wiedzę z zakresu podatków, księgowości, ESG i ubezpieczeń z dogłębnym zrozumieniem różnych branż. Dostrzegamy potrzeby zarówno tych, którzy dopiero rozpoczynają działalność, jak i przedsiębiorstw z wieloletnią historią.

Dowiedz się więcej!

Działamy globalnie

Jesteśmy członkiem międzynarodowych stowarzyszeń firm doradczych i księgowych, co zapewnia nam i naszym klientom dostęp do wiedzy dziesiątek tysięcy wybitnych specjalistów z ponad 100 krajów.

14 lat doświadczenia

Wieloletnia obecność na rynku pozwala nam patrzeć na biznes przekrojowo – wiemy, co i jak robić, aby wesprzeć Cię w realizacji założonych celów.

170 osób w zespole

Stale powiększające się grono ekspertów może pracować na sukces Twojej firmy.

10 000+ prowadzonych spraw

Pomagamy zarówno w codziennych aspektach prowadzenia biznesu, jak i nagłych sytuacjach.

Paweł Fałkowski

Chief Executive Officer

Paweł jest współzałożycielem i CEO w ALTO.

Kamil Lewandowski

Chief Growth Officer

Kamil jest współzałożycielem oraz CGO w ALTO. Jest odpowiedzialny za strategię rozwoju grupy ALTO. Odpowiada także m.in. za działania w obszarze bussines development oraz marketingu.

Sylwia Kulczycka

Managing Partner & Doradca Podatkowy

Sylwia Kulczycka jest Partnerką Zarządzającą linią biznesową TAX w ALTO. Specjalizuje się w doradztwie podatkowym dla branży Life Sciences, IT oraz usług profesjonalnych.

Aleksandra Bońkowska

Partner & Doradca Podatkowy

Aleksandra od wielu lat doradza klientom z branży finansowej, w tym w szczególności zakładom ubezpieczeniowym, instytucjom rynku płatniczego oraz branży telekomunikacyjnej i ICT.

Daniel Banach

Partner & Doradca Podatkowy

Daniel jest partnerem w ALTO. Specjalizuje się w doradztwie podatkowym dla inwestorów finansowych (głównie funduszy private equity) oraz klientów z branży nieruchomości.

Tobiasz Dolny

Partner & Doradca Podatkowy

Tobiasz jest partnerem w ALTO. Kieruje dedykowanym zespołem, który koncentruje się na doradztwie podatkowym dla funduszy inwestycyjnych i zarządzających aktywami. Jego główne obszary specjalizacji to CIT, VAT oraz rozliczenia podatkowe instytucji fin...

Aneta Grzyb

Partner, Doradca Podatkowy, Adwokat

Aneta jest Liderką Praktyki Cen Transferowych w ALTO, licencjonowanym doradcą podatkowym oraz adwokatem.

Ewa Solarz

Managing Partner / ESG

Ewa to Partnerka Zarządzająca stojąca na czele zespołu ESG w ALTO. Specjalizuje się w doradztwie w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG.

Poznaj cały zespół

Masz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń.

+48 22 652 27 51


    Administratorem danych osobowych są spółki z Grupy ALTO. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych dostępnych jest w polityce prywatności.

    Bądź zawsze na bieżąco,
    otrzymuj Alert ALTO

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie od spółek z Grupy ALTO (szczegółowo wymienionych poniżej) informacji marketingowych (w tym informacji o produktach, usługach, wydarzeniach, ofertach promocyjnych, badaniach marketingowych) na podany adres e-mail.

    Administratorem danych osobowych są spółki z Grupy ALTO (ALTO Tax sp. z o.o. ALTO Accounting sp. z o.o., ALTO Advisory sp. z o.o., ALTO Risk Advisory sp. z o.o. ALTO ESG sp. z o.o., ALTO Broker sp. z o.o.), wszystkie z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b, budynek C, 00-189 Warszawa (Współadministratorzy danych). Dane osobowe będą przetwarzane w celu dostarczania informacji marketingowych (zgodnie z wybranym kanałem komunikacji). Przysługujące prawa: dostępu do treści danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udzielone zgody można wycofać w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości na adres rodo@altoadvisory.pl lub poprzez kliknięcie w link rezygnacji znajdujący się w stopce wiadomości email. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na legalność tych działań przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje siętutaj .