Ważne teraz

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki  i wiele innych!

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki  i wiele innych!

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

ALTO x mLeasing – wsparcie firm z sektora MŚP w zielonej transformacji

ALTO x mLeasing – wsparcie firm z sektora MŚP w zielonej transformacji

TAX HEALTH CHECK – szybka weryfikacja rozliczeń CIT

DLACZEGO TERAZ?

Organy podatkowe coraz intensywniej koncentrują się na identyfikacji nieprawidłowości w rozliczeniach podatników. Kontrole podatkowe stają się nie tylko częstsze, ale także bardziej precyzyjne. Jednocześnie, podatnicy mierzą się z wyzwaniem, jakim jest zapewnienie prawidłowości rozliczeń podatkowych w otoczeniu prawnym, które cechuje niepewność wynikająca z częstych zmian przepisów i wątpliwości co do ich interpretacji.

Zaniedbania w tym zakresie mogą wiązać się z dotkliwymi konsekwencjami finansowymi nie tylko dla spółek, ale również osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe.

 

 

JAK SIĘ ZABEZPIECZYĆ?

 

Odpowiedzią na te wyzwanie jest proponowany przez nas błyskawiczny przegląd podatkowy (tzw. Tax Health Check) – uproszczona, ale skuteczna forma weryfikacji, która pozwala zidentyfikować kluczowe dla biznesu wrażliwości podatkowe i szanse oszczędnościowe, minimalizując jednocześnie nakład pracy po Państwa stronie.

Analiza jest skupiona na obszarach, które – na bazie naszych doświadczeń i wiedzy branżowej – uważamy za najbardziej problematyczne.

Poza identyfikacją możliwych oszczędności oraz ew. wrażliwych obszarów, Tax Health Check pozwala również porównać jakość Państwa funkcji podatkowej na tle branży oraz biznesów o podobnej charakterystyce.

Masz pytania?

ETAPY PRAC

tax health check etapy prac przegląd cit vat etapy prac

 

 

Chcąc zapewnić odpowiednie przygotowanie do złożenia CIT-8 za rok 2024 proponujemy, aby Tax Health Check swoim zakresem obejmował wyłącznie kwestie związane z CIT.

Jeżeli jednak chcieliby Państwo poszerzyć taki przegląd o zagadnienia związane z VAT – istnieje również taka możliwość.

TRZY WARIANTY

Z usługi „Healt Check” można skorzystać w trzech wariantach: BASIC, MID i FULL – w zależności od pożądanego stopnia szczegółowości ostatecznego raportu, rekomendacji oraz głębokości badania dokumentów klienta.

 

 

 

Szybka diagnoza kluczowych ryzyk – bez zagłębiania się w dokumenty źródłowe.

 

Celem przeprowadzenia health checku w wersji BASIC jest uzyskanie szybkiego obrazu najważniejszych obszarów podatkowych i wychwycenie ryzyk podatkowych (red flags) przed złożeniem deklaracji podatkowej/korekty deklaracji podatkowej.

 

Charakterystyka prac w ramach przeglądu typu BASIC:

  • Przegląd odbywa się na bazie kwestionariusza i rozmów z kluczowymi osobami (finanse, księgowość, sprzedaż, HR).
  • W ramach przeglądu dokonywana jest identyfikacja obszarów typowo ryzykownych (np. ceny transferowe na poziomie polityki, VAT na nietypowych transakcjach, rozpoznanie przychodów/kosztów w CIT, benefity pracownicze w PIT).
  • Bez weryfikacji dokumentów źródłowych (brak próby, brak wglądu w faktury/umowy).

Co otrzymuje klient?

  • Zwięzły raport „risk snapshot” (mapa ryzyk, priorytety, szybkie wnioski i rekomendacje działań).
  • Listę „quick wins” oraz obszarów wymagających ewentualnego zgłębienia.

 

 

Punktowe potwierdzenie wniosków na podstawie wspólnie dobranej próbki dokumentów.

 

Naszym celem będzie zweryfikowanie newralgicznych obszarów podatkowych w spółce na podstawie ograniczonej próbki dokumentów, wybranych wspólnie z klientem (największe, powtarzalne i nietypowe transakcje).

 

Charakterystyka prac w ramach przeglądu typu MID

  • Wypełnienie kwestionariusza oraz rozmowy z klientem – analogicznie do wariantu BASIC
  • Wykonujemy dodatkową weryfikację próbek dokumentów (umowy, faktury, kalkulacje) dotyczących trzech obszarów:
    • Największe transakcje według ich wartości,
    • Powtarzalne transakcje, których łączny wolumen jest istotny,
    • Nietypowe transakcje (np. umorzenie kapitału, nabycie ZCP, reorganizacje).
  • Dodatkowo potwierdzamy/rewidujemy wnioski z poziomu podstawowego, a także wskazujemy skalę ryzyka i możliwego wpływu.

Co otrzymuje klient?

  • Bardziej rozbudowany raport z wnioskami i stwierdzeniami opartymi na konkretnych dokumentach z próby, macierz ryzyk/istotności, rekomendacje działań naprawczych.
  • Listę braków dokumentacyjnych i priorytety uzupełnień.

 

Kompleksowa weryfikacja kalkulacji i dokumentów.

Celem przeglądu jest zapewnienie maksymalnej pewności klientowi co do zgodności jego rozliczeń podatkowych, a także diagnoza skali potencjalnych szans na oszczędności oraz identyfikacja ewentualnych ryzyk podatkowych.

 

Charakterystyka prac w ramach przeglądu typu FULL:

  • Kwestionariusz + wywiady (jak w pozostałych wariantach) w połączeniu z pełną weryfikacją, tj.:
    • Ustalenie progu istotności (materiality) adekwatnego do skali biznesu
    • Przegląd kalkulacji i dokumentów źródłowych dla pozycji powyżej progu (faktury, umowy, deklaracje, JPK, polityki TP, kalkulacje).

Co otrzymuje klient?

  • Szczegółowy raport z klasyfikacją ryzyk (wysokie/średnie/niskie), oszacowaniem potencjalnych korekt i ich wpływu na wynik, a także listą działań naprawczych i harmonogramem wdrożenia.
  • Materiał referencyjny do komunikacji z inwestorami/radą nadzorczą.

 

Odpowiedni wariant chętnie pomożemy wybrać podczas krótkiej rozmowy – prosimy o skorzystanie z formularza poniżej celem umówienia spotkania.

Masz pytania?
Napisz do nas lub zadzwoń.

+48 22 652 27 51


    Administratorem danych osobowych są spółki z Grupy ALTO. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych dostępnych jest w polityce prywatności.

    Odkryj ALTOstratus – narzędzia ułatwiające prowadzenie biznesu

    Dowiedz się więcej!

    Biała Lista

    Wystarczy wgrać listę NIPów i/lub numerów kont, a algorytmy ALTOstratusa sprawdzają dokładnie z kim masz do czynienia. Możesz też wgrać pliki Elixir-O lub MT940, a każdy z tych formatów ALTOstratus wykorzysta do odpytania systemów KAS i szybkiego zwrócenia ci istotnych informacji.

    Biała Lista

    JPK & VAT-UE

    ALTOstratus pozwała łatwo sprawdzić poprawność przygotowanych plików JPK, pomaga sprawnie przekonwertować plik JPK na deklarację VAT-UE i testuje merytorycznie pliki JPK_V7M.

    JPK & VAT-UE

    Generator e-SF

    Potrzebujesz wsparcia w corocznym raportowaniu wyników finansowych firmy? Stworzony przez zespół ALTO generator e-Sprawozdań Finansowych wspiera naszych klientów umożliwiając łatwiejsze i sprawniejsze tworzenie tych raportów.

    Generator e-SF

    Walidator XML

    Aplikacja sprawdza czy pliki XML określonych rodzajów są zgodne z wymaganiami Ministerstwa Finansów dzięki czemu dokumenty składane do urzędów mają zagwarantowaną poprawność.

    Walidator XML

    Bądź zawsze na bieżąco,
    otrzymuj Alert ALTO

    Wyrażam zgodę na otrzymywanie od spółek z Grupy ALTO (szczegółowo wymienionych poniżej) informacji marketingowych (w tym informacji o produktach, usługach, wydarzeniach, ofertach promocyjnych, badaniach marketingowych) na podany adres e-mail.

    Administratorem danych osobowych są spółki z Grupy ALTO (ALTO Tax sp. z o.o. ALTO Accounting sp. z o.o., ALTO Advisory sp. z o.o., ALTO Risk Advisory sp. z o.o. ALTO ESG sp. z o.o., ALTO Broker sp. z o.o.), wszystkie z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b, budynek C, 00-189 Warszawa (Współadministratorzy danych). Dane osobowe będą przetwarzane w celu dostarczania informacji marketingowych (zgodnie z wybranym kanałem komunikacji). Przysługujące prawa: dostępu do treści danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udzielone zgody można wycofać w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości na adres rodo@altoadvisory.pl lub poprzez kliknięcie w link rezygnacji znajdujący się w stopce wiadomości email. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na legalność tych działań przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje siętutaj .