Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

Zapisz się do newslettera
Ważne teraz

ALTO w Gdański Business Center – już od 2 października

ALTO w Gdański Business Center – już od 2 października

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024

Wyróżnienie „Friendly Workplace” dla ALTO

Wyróżnienie „Friendly Workplace” dla ALTO

Księgowość w ALTO wciąż rośnie: 3 managerki wzmacniają zespół

Księgowość w ALTO wciąż rośnie: 3 managerki wzmacniają zespół

3 lutego 2018

Rabat dla klienta nie jest jego przychodem

komentarz

Fiskus łapczywie patrzy na różnego rodzaju rabaty, upusty i obniżki. Twierdzi, że beneficjenci uzyskują przychód i powinni płacić podatek. Sądy hamują jednak te zapędy.

Tak było w sprawie, która trafiła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu. Spółka prowadząca platformę internetową umożliwiającą obrót towarami wystąpiła do fiskusa o interpretację. Zapytała o rozliczenie akcji promocyjnych, których uczestnicy otrzymują kupony rabatowe. Uprawniają do określonych kwotowo zniżek przy zakupach towarów za pośrednictwem platformy. Mają formę zdematerializowaną, np. w postaci kodu promocyjnego, który należy podać, dokonując transakcji.

Aleksandra Kasińska-Skiba – doradca podatkowy, radca prawny, menedżer w ALTO

Coraz więcej osób dokonuje zakupów za pośrednictwem platform internetowych i naliczanie im przychodu, tak jak chce fiskus, skomplikowałoby całą operację. Firma prowadząca platformę musiałaby sprawdzać, czy klienci prowadzą działalność gospodarczą, a jeśli nie, wystawiać im informacje PIT-8C. Przy dużej skali działalności przygotowanie i rozesłanie takich informacji jest bardzo pracochłonne. Klienci powinni zaś doliczać wartość wykorzystanego rabatu do innych przychodów w zeznaniu rocznym i płacić od niego podatek. Perspektywa takiego działania mogłaby odstraszać klientów, zamiast zachęcać. Dobrze, że sąd skorygował nieżyciowe i niezgodne z przepisami stanowisko fiskusa w tej sprawie. Ogólnodostępny rabat powinien być nieopodatkowany, bez względu na to, czy udziela go sprzedawca czy też pośrednik.

Link: http://www.rp.pl/Podatki/305289969-Rabat-dla-klienta-nie-jest-jego-przychodem.html

Źródło: Rzeczpospolita

3 lutego 2018

Mogą Cię zainteresować:

2024 podatki

Podatki

4 grudnia 2023

Hurt i Detal: Jakie zmiany podatkowe w 2024 roku?

Przełom listopada i grudnia, choć bywa, że i wcześniej, wywołuje u przedsiębiorców zasadnicze pytanie – z jakimi zmianami podatkow...

Czytaj dalej
Hurt i Detal: Jakie zmiany podatkowe w 2024 roku?

Podatki

4 grudnia 2023

Wiadomościspożywcze.pl: To będzie koniec plastikowych słomek i sztućców. Co zmieni dyrektywa plastikowa?

Miłośnicy ochrony środowiska mogą w końcu odetchnąć z ulgą. Już niebawem, bo od 1 lipca 2024 r. zostanie wdrożona w życie tzw....

Czytaj dalej
Wiadomościspożywcze.pl: To będzie koniec plastikowych słomek i sztućców. Co zmieni dyrektywa plastikowa?
Zobacz wszystkie

Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

*Przesyłając zgłoszenie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności
oraz potwierdzasz zapoznanie się z klauzulą informacyjną