Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

Zapisz się do newslettera
Ważne teraz

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki za 2023 r. i wiele innych!

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki za 2023 r. i wiele innych!

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

ESG w ALTO – Ewa Solarz pokieruje nową linią biznesową

ESG w ALTO – Ewa Solarz pokieruje nową linią biznesową

14 kwietnia 2020

ALERT ALTO: Wdrożenie Tarczy Antykryzysowej – RUSZAMY Z WNIOSKAMI O DOFINANSOWANIE DO WYNAGRODZEŃ

alert

Z uwagi na dynamicznie zmieniającą się sytuację oraz ograniczone środki pomocowe, zakładamy, że będziecie Państwo zainteresowani jak najszybszym wdrożeniem rozwiązań przewidzianych w ww. ustawie.

Poniżej przekazujemy podstawowe informacje o kluczowych rozwiązaniach w zakresie dofinansowania wynagrodzeń pracowników oraz podsumowanie niezbędnych działań, jakie należy wykonać w kontekście wnioskowania o dofinansowanie na podstawie obecnie dostępnych danych.

 

1. DOFINANSOWANIE WYNAGRODZEŃ PRACOWNIKÓW Z FUNDUSZU GWARANTOWANYCH ŚWIADCZEŃ PRACOWNICZYCH

[UWAGA]: Dostępne dla wszystkich przedsiębiorców (bez względu na wielkość)


KORZYŚĆ DLA SPÓŁKI:

Dofinansowanie z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, w przypadku:

  • przestoju ekonomicznego – dofinansowanie do 50% wysokości minimalnego wynagrodzenia (max. 1533,09 zł na pracownika), albo
  • obniżenia wymiaru czasu pracy – dofinansowanie do wysokości połowy wynagrodzenia, nie więcej niż 40% przeciętnego wynagrodzenia (max. 2452,27 zł na pracownika)


Nasze 7 kroków do skutecznego otrzymania dofinansowania:

  1. Potwierdzenie spełnienia warunków skorzystania z ulgi oraz oszacowanie kosztów i korzyści (analiza i przygotowanie niezbędnych informacji do wniosku)
  2. Zaproponowanie warunków i trybu wykonywania pracy w okresie przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy (opracowanie dokumentacji prawnej)
  3. Uzgodnienie ww. warunków w drodze porozumienia z organizacjami związkowymi / przedstawicielami pracowników. Przygotowanie wniosku oraz załączników do wniosku
  4. Przygotowanie wniosku oraz załączników do wniosku
  5. Złożenie wniosku we właściwym organie
  6. Monitorowanie złożonego wniosku
  7. Weryfikacja sposobu wykorzystania środków i zmian w organizacji powodujących konieczność zmian / zwrotu środków


Zakres współpracy ALTO jako doradcy w uzyskaniu dofinansowania:

  • Koordynacja i wdrożenie rekomendowanych działań („7 kroków”) – w tym: przygotowanie wniosku
  • Bieżące doradztwo prawne i podatkowe dla służb finansowo-księgowych
    oraz HR
  • Udział w spotkaniach / videokonferencjach z przedstawicielami pracowników
  • Monitorowanie zmian regulacji i kontakt z organami

 

 

2. DOFINANSOWANIE CZĘŚCI KOSZTÓW WYNAGRODZEŃ PRZEZ STAROSTĘ

[UWAGA]: Rozwiązanie pomocowe dostępne dla MŚP


KORZYŚĆ DLA SPÓŁKI:

Dofinansowanie przez starostę do wynagrodzeń pracowników oraz należnych składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów o:

Co najmniej 30%
maksymalne dofinansowanie = liczba pracowników50% ich wynagrodzenia (nie więcej niż 50% minimalnego wynagrodzenia)

Co najmniej 50%
maksymalne dofinansowanie = liczba pracowników70% ich wynagrodzenia (nie więcej niż 70% minimalnego wynagrodzenia)

Co najmniej 80%
maksymalne dofinansowanie = liczba pracowników90% ich wynagrodzenia (nie więcej niż 90% minimalnego wynagrodzenia)


Jak otrzymać dofinansowanie – plan działania i wsparcie ALTO

  1. Potwierdzenie spełnienia warunków skorzystania z ulgi oraz oszacowanie kosztów i korzyści (analiza i przygotowanie informacji do wniosku)
  2. Przygotowanie wniosku oraz załączników do wniosku
  3. Złożenie wniosku we właściwym organie
  4. Monitorowanie złożonego wniosku
  5. Weryfikacja sposobu wykorzystania środków i zmian w organizacji powodujących konieczność zmian / zwrotu środków

 

Wsparcie ALTO:

  • Koordynacja i wdrożenie rekomendowanych działań – w tym: przygotowanie wniosku
  • Bieżące doradztwo prawne i podatkowe dla służb finansowo-księgowych oraz HR
  • Monitorowanie zmian regulacji i kontakt z organami

 

Zachęcamy Państwa do kontaktu w przypadku jakichkolwiek pytań związanych z wdrożeniem rozwiązań w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej lub wsparciem merytorycznym w przygotowaniu wniosków o dofinansowanie.

 

14 kwietnia 2020

Mogą Cię zainteresować:

Podatki

13 grudnia 2024

[ALERT ALTO]: Dywidendy i odsetki po nowemu – zmiany w rozliczeniach WHT

Zmieniają się zasady dotyczące zwolnień podatkowych dla dywidend i odsetek - choć nie nastąpiło to na gruncie zmian samej ustawy o...

Czytaj dalej
[ALERT ALTO]: Dywidendy i odsetki po nowemu – zmiany w rozliczeniach WHT

Księgowość

27 listopada 2024

Wdrożenie JPK CIT z perspektywy księgowej: wyzwania i obowiązki od 2025 roku

Wdrożenie JPK CIT – Obowiązek dla największych podatników CIT od 1 stycznia 2025 Nowe przepisy związane z JPK CIT nakładają od 1 ...

Czytaj dalej
Wdrożenie JPK CIT z perspektywy księgowej: wyzwania i obowiązki od 2025 roku
Zobacz wszystkie

Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

*Przesyłając zgłoszenie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie zPolityką prywatności
oraz potwierdzasz zapoznanie się z klauzulą informacyjną