Ważne teraz

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki  i wiele innych!

Poznaj najnowsze rozwiązania: system kaucyjny, podatek od nieruchomości, benchmarki  i wiele innych!

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Przygotuj się na JPK CIT! Wybierz kompleksowe wsparcie w zakresie podatków, księgowości i technologii.

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

Szereg wyróżnień w rankingach ITR World Tax oraz ITR World TP 2024/2025

ALTO x mLeasing – wsparcie firm z sektora MŚP w zielonej transformacji

ALTO x mLeasing – wsparcie firm z sektora MŚP w zielonej transformacji

26 lipca 2021

[ALERT ALTO]: B2B na celowniku? Czas na Audyt B2B

alert

Polski Ład

Zapowiadane jest zastąpienie ryczałtowej składki NFZ składką obliczaną od dochodów samozatrudnionego, dodatkowo nieodliczalną od podatku. Zmiany zmierzają do ograniczenia atrakcyjności B2B w porównaniu do innych form zatrudnienia.

Kodeks Pracy

W Sejmie procedowana jest obecnie nowelizacja Kodeksu Pracy. Proponuje się rozszerzenie definicji pracownika na samozatrudnionego – pisaliśmy o tym tutaj.

Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy

W Sejmie znajduje się również nowelizacja ustawy o PIP. Ustawa ta ma nadać inspektorom pracy uprawnienia do ustalania w drodze decyzji istnienia stosunku pracy w razie stwierdzenia, że stosunek prawny łączący strony ma – wbrew zawartej między nimi umowie – cechy stosunku pracy (link do projektu).


Czy Państwa firma jest przygotowana na kontrolę B2B?

Zintensyfikowanie kontroli w obszarze B2B jest kwestią czasu. Po wielu latach doradzania w obszarze B2B widzimy, jakie zagadnienia są badane w trakcie kontroli. Widzimy także, jak często firmy nie są dobrze przygotowane do tych kontroli.

Czym jest Audyt B2B?

Audyt B2B to przegląd podatkowo-prawny ukierunkowany na weryfikację obszarów „newralgicznych”. Celem audytu jest identyfikacja obszarów ryzyka i wprowadzenie działań naprawczych, zanim B2B zostanie poddane kontroli organów zewnętrznych (podatkowych, ZUS, PIP). Audyt B2B przełoży się na zmniejszenie ryzyka zidentyfikowania nieprawidłowości przez organy w trakcie kontroli oraz takie ułożenie stosunków, aby było zgodne z obowiązującymi przepisami i linią orzeczniczą.


Eksperci ALTO wcielą się w rolę organu kontrolującego i przenalizują dokumenty oraz informacje, które prawdopodobnie będą u Państwa badane przez organy. W szczególności, w ramach Audytu B2B przeprowadzona zostanie:

  • ocena wzorów umów B2B;
  • ocena zasad funkcjonowania systemów typu Split;
  • weryfikacja podstawowych aspektów współpracy w ramach B2B, takich jak miejsce i czas wykonywania czynności przez samozatrudnionych;
  • weryfikacja pozostałych obszarów, takich jak m.in. systemy premiowania, komunikacja i dokumentacja wewnętrzna dotycząca B2B itp.

Efektem Audytu B2B będzie raport, w którym wskażemy Państwu obszary ryzyka oraz rekomendowane działania naprawcze. Wesprzemy również Państwa we wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań.


Zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami:

26 lipca 2021

Mogą Cię zainteresować:

Podatki

16 maja 2025

[WEBINAR]: Transfer Pricing Café: Kontrole podatkowe a TP

Urzędnicy skarbowi coraz uważniej patrzą na transakcje między podmiotami powiązanymi. Błąd w dokumentacji może słono kosztować, a ...

Czytaj dalej
[WEBINAR]: Transfer Pricing Café: Kontrole podatkowe a TP

Podatki

16 maja 2025

[WEBINAR]: Pharma Tax Meet - Jak zarządzić podatkami w branży Life Science i Pharma

Zarządzanie podatkami w branży Life Science i Pharma to kluczowy element sukcesu. Właściwe podejście może przynieść wymierne korzy...

Czytaj dalej
[WEBINAR]: Pharma Tax Meet - Jak zarządzić podatkami w branży Life Science i Pharma
Zobacz wszystkie

Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od spółek z Grupy ALTO (szczegółowo wymienionych poniżej) informacji marketingowych (w tym informacji o produktach, usługach, wydarzeniach, ofertach promocyjnych, badaniach marketingowych) na podany adres e-mail.

Administratorem danych osobowych są spółki z Grupy ALTO (ALTO Tax sp. z o.o. ALTO Accounting sp. z o.o., ALTO Advisory sp. z o.o., ALTO Risk Advisory sp. z o.o. ALTO ESG sp. z o.o., PROTECTO Brokers sp. z o.o.), wszystkie z siedzibą w Warszawie przy ul. Inflanckiej 4b, budynek C, 00-189 Warszawa (Współadministratorzy danych). Dane osobowe będą przetwarzane w celu dostarczania informacji marketingowych (zgodnie z wybranym kanałem komunikacji). Przysługujące prawa: dostępu do treści danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego. Udzielone zgody można wycofać w każdym czasie poprzez wysłanie wiadomości na adres rodo@altoadvisory.pl lub poprzez kliknięcie w link rezygnacji znajdujący się w stopce wiadomości email. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na legalność tych działań przed jej wycofaniem. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się tutaj .