Wróć

Alerty

Alert podatkowy – 15 listopada 2019 r.

Zniesienie limitu ZUS – (nie)spodziewany zwrot akcji i możliwe rozwiązania na zarządzenie skutkami finansowymi

W środę, 13 listopada 2019 r., do Sejmu trafił wniesiony przez grupę posłów PiS projekt ustawy likwidującej od 1 stycznia 2020 r. tzw. limit 30-krotności ZUS. Zgodnie z szacunkami ekspertów rządowych, likwidacja limitu ma przynieść dodatkowe 5,1 mld zł do budżetu, które zostały uwzględnione w projekcie ustawy budżetowej na 2020 rok (projekt wpłynął do Sejmu
30 września 2019 r.).

Z uwagi na istotne prawdopodobieństwo wprowadzenia nowych przepisów już od stycznia 2020 r., to praktycznie ostatni moment na przeanalizowanie wpływu planowanych zmian na budżety Spółki, a w szczególności wdrożenie rozwiązań łagodzących negatywne skutki finansowe zniesienia limitu ZUS.

 

JAKI JEST NASZ POMYSŁ NA OGRANICZENIE NEGATYWNYCH SKUTKÓW PLANOWANEJ ZMIANY?

W ramach ALTO opracowaliśmy bezpieczne podatkowo (pod kątem CIT, w tym MDR, PIT oraz ZUS) rozwiązania prawno-podatkowe pozwalające na zwiększenie efektywności rozliczeń w zakresie PIT i ZUS z perspektywy pracodawcy-płatnika oraz pracownika.

Na bazie naszego doświadczenia z Klientami, proponujemy Państwu następujące podejście do procesu wdrożenia – dostosowanego do Państwa – rozwiązania:

 

ANALIZA:

dobór formy prawnej współpracy z uwzględnieniem specyfiki zadań wykonywanych przez poszczególnych pracowników / członków zarządu, a tym samym z zachowaniem maksymalnego bezpieczeństwa pod kątem rozliczeń podatkowych oraz ZUS

 

UDOKUMENTOWANIE I WDROŻENIE:

przygotowanie projekcji skutków finansowych dla pracodawcy oraz pracownika związanych z wdrożeniem nowych zasad rozliczeń ZUS (uniwersalna kalkulacja uwzględniająca różne warianty nowelizacji przepisów oraz różne systemy wynagradzania rozważane przez Spółkę)

 

ESTYMACJE FINANSOWE:

przygotowanie projekcji skutków finansowych dla pracodawcy oraz pracownika związanych z wdrożeniem nowych zasad rozliczeń ZUS (uniwersalna kalkulacja uwzględniająca różne warianty nowelizacji przepisów oraz różne systemy wynagradzania rozważane przez Spółkę)

 

WDROŻENIE DODATKOWYCH KORZYŚCI:

wsparcie w zakresie zastosowania preferencji podatkowych pozwalających na zniwelowanie negatywnych skutków zniesienia limitu składek na ZUS (np. 50% koszty uzyskania przychodów)

 

W ramach ALTO zapewniamy Państwu kompleksową obsługę TAX & LEGAL – realizujemy projekt pod kątem doradztwa w zakresie obciążeń publicznoprawnych (podatki, ZUS), jak również doradztwa prawnego – za sprawny przebieg projektu odpowiada doświadczony zespół doradców podatkowych i prawników.

Jesteśmy przekonani, że nasze dotychczasowe doświadczenie w realizacji licznych projektów prawno-podatkowych (w tym w zakresie PIT, ZUS) pozwoli nam zapewnić Państwu kompleksową obsługę na najwyższym poziomie.

 

Jeżeli byliby Państwo zainteresowani naszym wsparciem w powyższej kwestii, zachęcamy do kontaktu.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki ich przechowywania lub dostępu używając poniższych ustawień.