Wróć

Alerty

[ALERT ALTO]: B2B na celowniku? Czas na Audyt B2B

Coraz więcej działań wokół B2B – przedstawiamy podsumowanie. 

Polski Ład

Zapowiadane jest zastąpienie ryczałtowej składki NFZ składką obliczaną od dochodów samozatrudnionego, dodatkowo nieodliczalną od podatku. Zmiany zmierzają do ograniczenia atrakcyjności B2B w porównaniu do innych form zatrudnienia.

Kodeks Pracy

W Sejmie procedowana jest obecnie nowelizacja Kodeksu Pracy. Proponuje się rozszerzenie definicji pracownika na samozatrudnionego – pisaliśmy o tym tutaj.

Ustawa o Państwowej Inspekcji Pracy

W Sejmie znajduje się również nowelizacja ustawy o PIP. Ustawa ta ma nadać inspektorom pracy uprawnienia do ustalania w drodze decyzji istnienia stosunku pracy w razie stwierdzenia, że stosunek prawny łączący strony ma – wbrew zawartej między nimi umowie – cechy stosunku pracy (link do projektu).


Czy Państwa firma jest przygotowana na kontrolę B2B?

Zintensyfikowanie kontroli w obszarze B2B jest kwestią czasu. Po wielu latach doradzania w obszarze B2B widzimy, jakie zagadnienia są badane w trakcie kontroli. Widzimy także, jak często firmy nie są dobrze przygotowane do tych kontroli.

Czym jest Audyt B2B?

Audyt B2B to przegląd podatkowo-prawny ukierunkowany na weryfikację obszarów „newralgicznych”. Celem audytu jest identyfikacja obszarów ryzyka i wprowadzenie działań naprawczych, zanim B2B zostanie poddane kontroli organów zewnętrznych (podatkowych, ZUS, PIP). Audyt B2B przełoży się na zmniejszenie ryzyka zidentyfikowania nieprawidłowości przez organy w trakcie kontroli oraz takie ułożenie stosunków, aby było zgodne z obowiązującymi przepisami i linią orzeczniczą.


Eksperci ALTO wcielą się w rolę organu kontrolującego i przenalizują dokumenty oraz informacje, które prawdopodobnie będą u Państwa badane przez organy. W szczególności, w ramach Audytu B2B przeprowadzona zostanie:

  • ocena wzorów umów B2B;
  • ocena zasad funkcjonowania systemów typu Split;
  • weryfikacja podstawowych aspektów współpracy w ramach B2B, takich jak miejsce i czas wykonywania czynności przez samozatrudnionych;
  • weryfikacja pozostałych obszarów, takich jak m.in. systemy premiowania, komunikacja i dokumentacja wewnętrzna dotycząca B2B itp.

Efektem Audytu B2B będzie raport, w którym wskażemy Państwu obszary ryzyka oraz rekomendowane działania naprawcze. Wesprzemy również Państwa we wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań.


Zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki ich przechowywania lub dostępu używając poniższych ustawień.