Ważne teraz

ALTO w gronie liderów w 20. Rankingu Kancelarii Prawniczych Dziennika Rzeczpospolita

ALTO w gronie liderów w 20. Rankingu Kancelarii Prawniczych Dziennika Rzeczpospolita

Strategia podatkowa 2022  Nie zwlekaj, zaplanuj już dziś!

Strategia podatkowa 2022  Nie zwlekaj, zaplanuj już dziś!

ALTO partnerem merytorycznym raportu Made in Poland

ALTO partnerem merytorycznym raportu Made in Poland

Polski Ład 2.0: Co się zmienia dla pracowników i samozatrudnionych

Polski Ład 2.0: Co się zmienia dla pracowników i samozatrudnionych

22 maja 2020

Komunikacja wewnętrzna na nowo? #ALTOgether – co jest ważne w nowej rzeczywistości?

Wpisy

Poza standardowymi działaniami, związanymi z transparentnym komunikowaniem bieżących wydarzeń w organizacji, chwaleniem się sukcesami, informowaniem o nowych projektach pojawia się element komunikacji angażującej. Czyli takiej, w której zachęcamy pracowników do współtworzenia komunikacji, wskazywania obszarów, które byłyby dla nich ciekawe, udziału w różnych inicjatywach mających na celu aktywny udział w codziennej pracy (mimo home office!).

#ALTOgether to nie tylko ‘#hashtag’, którym posługujemy się w naszych wpisach czy artykułach. To przede wszystkim podkreślenie społeczności i więzi, które nas łączą. W ALTO promujemy kulturę otwartej komunikacji, zależy nam na tym, aby przekaz kierowany do pracowników był spójny, ale przede wszystkim prawdziwy. Otwarta i szczera komunikacja to jedna z naszych wartości. Wartości, które teraz są jeszcze bardziej z nami obecne.

W ALTO komunikacja zawsze grała ogromną rolę. Oprócz spotkań zespołowych, komunikacyjnych, wspólnego świętowania mamy m.in. newslettery, które docierają do naszych pracowników ze wszystkich spółek. W obecnej sytuacji uznaliśmy, że warto jest wzmocnić dotychczasowe działania – ostatnie 2 miesiące były intensywne pod kątem komunikacji wewnętrznej.

  • Dodatkowy newsletter. Jeszcze jeden komunikat w formie newslettera, który zawiera głównie informacje biznesowe – o webinarach, nowych projektach, ciekawych spotkaniach. Wysyłamy go w każdy piątek, jako podsumowanie tygodnia pracy. Dzięki temu wszyscy wiemy, jakie tematy są obecnie w firmie ważne i co się dzieje w poszczególnych zespołach merytorycznych.
  • Większe przykładanie wagi do dzielenia się wiedzą. Przygotowujemy ciekawostki dotyczące m.in. pracy w domu, zarządzania zespołem rozproszonym, zarządzania projektem zdalnie. Ale szukamy też praktycznych webinarów ze wskazówkami: jak komunikować się przez TEAMS (np. jak dobrze wypaść przed kamerką na video call) czy chociażby zajęcia on – line z xls (takie również się pojawiają). Inspiracji i kanałów, które opracowują te treści jest niezwykle wiele, warto z nich korzystać.
  • Szkolenia wewnętrzne – dzielimy się naszą wiedzą, organizujemy szkolenia przez TEAMS, wymieniamy się doświadczeniami.
  • Kawa z partnerem? Czemu nie! Nie trzeba być w biurze, by faktycznie móc się spotkać i porozmawiać, zadać pytanie, spędzić wspólnie poranek przy kawie. W ALTO każdy czwartek zaczynamy kawą! Na początku kawy były ciche, ale w miarę czasu mamy więcej otwartości i pomysłów ze strony pracowników …
  • A skoro o pomysłach mowa… otworzyliśmy ankietę, w pełni anonimową, tak aby wszelkie wątpliwości były zaadresowane. Wiemy, że nie każdy otwarcie zada pytanie, a nie chcemy by było poczucie, że unikamy odpowiadania na tematy, które w ostatnim czasie mogą być dla pracowników ważne. Tematy pojawiające się w ankiecie poruszamy podczas naszych porannych kaw, oprócz tego na bieżąco, w miarę spływających pytań, wysyłamy do pracowników podsumowanie w formie Q&A.
  • Domówka ALTO i dodatkowa grupa na TEAMS, w której dzielimy się np. przepisami na domówkowe drinki czy pomysłami na muzykę … (karaoke via teams?).

 

Cały czas zbieramy inicjatywy od naszych pracowników, pomysłów nie brakuje. W planie jest m.in. wspólna „sekcja FIT” (bo wśród pracowników mamy osoby, które są trenerami/ instruktorami tańca) czy przygotowanie konkursu promującego współpracę i inicjatywę (z nominacjami!). Wymieniamy się pomysłami w ALTO, ale też poza ALTO, ze znajomymi. Szukamy szeroko inspiracji, zastanawiamy się które inicjatywy będą pasowały do naszej kultury, do naszych pracowników i które faktycznie odpowiedzą na nasze bieżące potrzeby.

Obecnie jesteśmy na etapie „odmrażania” biura. Tutaj też ważną rolę odegrała komunikacja – aktywne pytanie pracowników, co jest dla nich ważne, jak powinniśmy zadbać o ich komfort pracy. Odniesienie się do tego i przygotowanie biura w sposób odpowiedni do zgłoszonych potrzeb. Wiemy, że starania zespołu HR i Administracji w zakresie komunikacji i organizowanych inicjatyw są doceniane – to buduje i daje przestrzeń do dalszych działań.

22 maja 2020

Mogą Cię zainteresować:

Podatki

10 sierpnia 2022

Opodatkowanie wynagrodzeń pracowników od lipca 2022 r.

Ustawodawca od lipca częściowo uprościł rozliczenia podatkowe, skomplikowane przez Polski Ład. Zlikwidowana została problematyczna...

Czytaj dalej
Opodatkowanie wynagrodzeń pracowników od lipca 2022 r.

Prawo

9 sierpnia 2022

Prawo do błędu członka zarządu

Według business judgment rule, członek organu, który postępował lojalnie wobec spółki oraz z należytą zawodową starannością, jedna...

Czytaj dalej
Prawo do błędu członka zarządu
Zobacz wszystkie

Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

*Przesyłając zgłoszenie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności