Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

Zapisz się do newslettera
Ważne teraz

ALTO w gronie liderów w 20. Rankingu Kancelarii Prawniczych Dziennika Rzeczpospolita

ALTO w gronie liderów w 20. Rankingu Kancelarii Prawniczych Dziennika Rzeczpospolita

Strategia podatkowa 2022  Nie zwlekaj, zaplanuj już dziś!

Strategia podatkowa 2022  Nie zwlekaj, zaplanuj już dziś!

ALTO partnerem merytorycznym raportu Made in Poland

ALTO partnerem merytorycznym raportu Made in Poland

Polski Ład 2.0: Co się zmienia dla pracowników i samozatrudnionych

Polski Ład 2.0: Co się zmienia dla pracowników i samozatrudnionych

5 listopada 2020

[BUSINESS ALERT]: STRATEGIA PODATKOWA – obowiązek, czy pomocne narzędzie?

alert

Od lipca 2020 r. rozpoczął się pilotaż tzw. Programu Współdziałania, czyli programu ścisłej współpracy organów podatkowych z największymi podatnikami. W Programie tym, po raz pierwszy sformułowano oczekiwania Ministerstwa Finansów w zakresie posiadania strategii podatkowej i tzw. ram wewnętrznego nadzoru podatkowego.

W planowanych na 2021 r. przepisach pojawiła się z kolei koncepcja „sprawozdania z realizacji strategii podatkowej”, zgodnie z którą, przedsiębiorstwa, których obroty przekraczają 50 mln EUR rocznie, będą zobowiązane do publikowania na swojej stronie internetowej informacji o realizacji strategii podatkowej. Na chwilę obecną brak jest przepisów przejściowych, wskazujących, czy ww. informacje będą publikowane po raz pierwszy za 2020 r., czy za 2021 r.

Wprowadzenie przepisów dotyczących strategii podatkowej jest logiczną konsekwencją przytoczonych wyżej działań ustawodawcy w obszarze podatków. Strategia porządkuje i scala system procedur i polityk podatkowych funkcjonujących w przedsiębiorstwach.


STRATEGIA PODATKOWA – MILOWY KROK DO TRANSPARENTNOŚCI PODATKOWEJ

Publikacja informacji o strategii podatkowej będzie niewątpliwie istotnym krokiem naprzód, jeśli chodzi o zwiększenie transparentności rozliczeń podatkowych największych firm:

Złożenie raportu z realizacji strategii będzie możliwe, jeśli przedsiębiorstwo tę strategię najpierw zaprojektuje (lub zidentyfikuje), a następnie wdroży. Tym samym, prawidłowe i bezpieczne wykonanie ww. obowiązku sprawozdawczego wymaga tego, aby ustrukturyzować zarządzanie funkcją podatkową w firmie (tax compliance management).

Wkrótce prześlemy do Państwa zaproszenia ze szczegółową agendą oraz linkiem do rejestracji (ilość miejsc – nieograniczona).

5 listopada 2020

Mogą Cię zainteresować:

Podatki

18 listopada 2022

Strategia podatkowa w 2022 r. – last call!

Przypominamy, że do końca 2022 r. spółki o przychodach > 50 mln EUR mają obowiązek sporządzenia i publikacji drugiej w historii...

Czytaj dalej
Strategia podatkowa w 2022 r. – last call!

Podatki

14 listopada 2022

[WEBCAST ALTO]: System zarządzania funkcją podatkową - dobre praktyki rynkowe i oczekiwania organów

W ostatnich latach znacząco zwiększyła się liczba obowiązków typu „tax compliance”. Wprowadzone zostały obowiązki m.in. dochow...

Czytaj dalej
[WEBCAST ALTO]: System zarządzania funkcją podatkową - dobre praktyki rynkowe i oczekiwania organów
Zobacz wszystkie

Bądź zawsze na bieżąco,
otrzymuj Alert ALTO

*Przesyłając zgłoszenie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką prywatności
oraz potwierdzasz zapoznanie się z klauzulą informacyjną