Wróć

Artykuł

Komunikacja wewnętrzna na nowo? #ALTOgether – co jest ważne w nowej rzeczywistości?

Dużo się mówi o komunikacji wewnętrznej w organizacjach … ta ostatnio zyskuje nowe znaczenie, ale też przybiera bardziej różnorodną formę.

Autor: Emilia Arciszewska

Poza standardowymi działaniami, związanymi z transparentnym komunikowaniem bieżących wydarzeń w organizacji, chwaleniem się sukcesami, informowaniem o nowych projektach pojawia się element komunikacji angażującej. Czyli takiej, w której zachęcamy pracowników do współtworzenia komunikacji, wskazywania obszarów, które byłyby dla nich ciekawe, udziału w różnych inicjatywach mających na celu aktywny udział w codziennej pracy (mimo home office!).

#ALTOgether to nie tylko ‘#hashtag’, którym posługujemy się w naszych wpisach czy artykułach. To przede wszystkim podkreślenie społeczności i więzi, które nas łączą. W ALTO promujemy kulturę otwartej komunikacji, zależy nam na tym, aby przekaz kierowany do pracowników był spójny, ale przede wszystkim prawdziwy. Otwarta i szczera komunikacja to jedna z naszych wartości. Wartości, które teraz są jeszcze bardziej z nami obecne.

W ALTO komunikacja zawsze grała ogromną rolę. Oprócz spotkań zespołowych, komunikacyjnych, wspólnego świętowania mamy m.in. newslettery, które docierają do naszych pracowników ze wszystkich spółek. W obecnej sytuacji uznaliśmy, że warto jest wzmocnić dotychczasowe działania – ostatnie 2 miesiące były intensywne pod kątem komunikacji wewnętrznej.

  • Dodatkowy newsletter. Jeszcze jeden komunikat w formie newslettera, który zawiera głównie informacje biznesowe – o webinarach, nowych projektach, ciekawych spotkaniach. Wysyłamy go w każdy piątek, jako podsumowanie tygodnia pracy. Dzięki temu wszyscy wiemy, jakie tematy są obecnie w firmie ważne i co się dzieje w poszczególnych zespołach merytorycznych.
  • Większe przykładanie wagi do dzielenia się wiedzą. Przygotowujemy ciekawostki dotyczące m.in. pracy w domu, zarządzania zespołem rozproszonym, zarządzania projektem zdalnie. Ale szukamy też praktycznych webinarów ze wskazówkami: jak komunikować się przez TEAMS (np. jak dobrze wypaść przed kamerką na video call) czy chociażby zajęcia on – line z xls (takie również się pojawiają). Inspiracji i kanałów, które opracowują te treści jest niezwykle wiele, warto z nich korzystać.
  • Szkolenia wewnętrzne – dzielimy się naszą wiedzą, organizujemy szkolenia przez TEAMS, wymieniamy się doświadczeniami.
  • Kawa z partnerem? Czemu nie! Nie trzeba być w biurze, by faktycznie móc się spotkać i porozmawiać, zadać pytanie, spędzić wspólnie poranek przy kawie. W ALTO każdy czwartek zaczynamy kawą! Na początku kawy były ciche, ale w miarę czasu mamy więcej otwartości i pomysłów ze strony pracowników …
  • A skoro o pomysłach mowa… otworzyliśmy ankietę, w pełni anonimową, tak aby wszelkie wątpliwości były zaadresowane. Wiemy, że nie każdy otwarcie zada pytanie, a nie chcemy by było poczucie, że unikamy odpowiadania na tematy, które w ostatnim czasie mogą być dla pracowników ważne. Tematy pojawiające się w ankiecie poruszamy podczas naszych porannych kaw, oprócz tego na bieżąco, w miarę spływających pytań, wysyłamy do pracowników podsumowanie w formie Q&A.
  • Domówka ALTO i dodatkowa grupa na TEAMS, w której dzielimy się np. przepisami na domówkowe drinki czy pomysłami na muzykę … (karaoke via teams?).

 

Cały czas zbieramy inicjatywy od naszych pracowników, pomysłów nie brakuje. W planie jest m.in. wspólna „sekcja FIT” (bo wśród pracowników mamy osoby, które są trenerami/ instruktorami tańca) czy przygotowanie konkursu promującego współpracę i inicjatywę (z nominacjami!). Wymieniamy się pomysłami w ALTO, ale też poza ALTO, ze znajomymi. Szukamy szeroko inspiracji, zastanawiamy się które inicjatywy będą pasowały do naszej kultury, do naszych pracowników i które faktycznie odpowiedzą na nasze bieżące potrzeby.

Obecnie jesteśmy na etapie „odmrażania” biura. Tutaj też ważną rolę odegrała komunikacja – aktywne pytanie pracowników, co jest dla nich ważne, jak powinniśmy zadbać o ich komfort pracy. Odniesienie się do tego i przygotowanie biura w sposób odpowiedni do zgłoszonych potrzeb. Wiemy, że starania zespołu HR i Administracji w zakresie komunikacji i organizowanych inicjatyw są doceniane – to buduje i daje przestrzeń do dalszych działań.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki ich przechowywania lub dostępu używając poniższych ustawień.