Wróć

Artykuł

CIT: strategia podatkowa w Internecie – co musi zawierać

Od 2021 r. podmioty osiągające powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu będą musiały publikować swoją strategię podatkową. Jednak część informacji wymienionych w przepisach ustawy o CIT nie musi być zamieszczona w sieci.

Zgodnie z najnowszą nowelizacją ustaw o podatkach dochodowych, na podatników osiągających powyżej 50 mln EUR rocznego przychodu oraz na podatkowe grupy kapitałowe nałożono nowy obowiązek. Podmioty te będą zobowiązane do publikowania na swoich stronach internetowych informacji o realizowanej strategii podatkowej za rok podatkowy.

Przepisy wymieniają listę informacji, które podatnicy będą musieli podać, aby wywiązać się z nowego obowiązku. Wiele z tych informacji to jednak dane wrażliwe, związane nie tylko z obszarem podatkowym podatnika, ale również z prowadzoną przez niego podstawową działalnością, jego zamierzeniami inwestycyjnymi czy transakcjami z kontrahentami.

Dalsza część artykułu na stronie Rzeczpospolitej.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.

Możesz określić warunki ich przechowywania lub dostępu używając poniższych ustawień.