4 maja 2020
Koronawirus, pandemia i lockdown.
news
Podatki
Na początku marca, jeszcze w formule klasycznej, zorganizowaliśmy Insurance MeetUp, gdzie nasi eksperci Kamil Lewandowski, Aleksandra Bońkowska, Karolina Mazurkiewicz-Grzybowska, Maciej Gruchot, Łukasz Kaczorowski oraz Adrian Salabura, przedstawili najważniejsze zmiany w przepisach prawnopodatkowych dla branży ubezpieczeniowej.
W marcu Sylwia Kulczycka, partner w zespole podatkowym, zajęła się tematem pakietu osłonowego. Dzięki aktywnym działaniom zespołu powołanego przez Sylwię, jako ALTO przekazaliśmy do ministerstwa 50 postulatów, które nasi klienci zgłosili jako kluczowe.
Na bieżąco monitorowaliśmy sytuację, kontaktowaliśmy się z ministerstwami i przygotowywaliśmy pakiety niezbędnych informacji, nowelizacji i komentarzy, które są istotne dla biznesu naszych klientów. Rozsyłaliśmy je w postaci alertów ALTO i newsletterów. Tematy, które wymagały szerszego wyjaśnienia omawialiśmy w prasie, jak te związane z rejestrem akcjonariuszy i dematerializacją akcji.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, licznym zmianom wprowadzanym przez rząd zorganizowaliśmy szereg wydarzeń, mających na celu omawianie i tłumaczenie proponowanych ustaw. Wymagało to nie lada elastyczności w działaniu i doskonałej koordynacji pracy. Najbardziej widoczne było to podczas przygotowywania szkoleń i webinarów, gdy zmiany wprowadzane przez rząd wymagały niejednokrotnie zmiany agendy na chwilę przed planowanym wydarzeniem.
- Przez ostatnie 6 tygodni zorganizowaliśmy 15 dedykowanych webinarów o tematyce związanej z wpływem koronawirusa na biznes i gospodarkę
- Webinary przygotowywane były przez interdyscyplinarny zespół ALTO, dzięki czemu kompleksowo mogliśmy opowiedzieć o praktycznych aspektach skorzystania z pakietów proponowanych przez rząd (tzw. Tarcza Antykryzysowa) i odpowiedzieć na pojawiające się pytania i wątpliwości.
- W sumie przed ekranami monitorów i telefonów zebrało się około 1400 uczestników.
- Otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback – za co nie raz dziękowaliśmy. Dzięki takim głosom mamy poczucie dobrze wykonanej pracy, która przekłada się na realne wsparcie dla naszych klientów.
- Utwierdziliśmy się w przekonaniu, że szczególnie teraz niezwykle ważne jest rzetelne i merytoryczne przedstawienie zmian, zagrożeń i możliwości wsparcia w czasie rzeczywistym.
- Materiały z webinarów dostępne są na naszej stronie internetowej w zakładce Baza Wiedzy
O tym, jak wiele trudności spotkało naszych klientów, mogliśmy przekonać się na własnym przykładzie. Nowa rzeczywistość funkcjonowania organizacji, nieszablonowe działania i dynamika zmian wewnątrz ALTO, pozwoliły nam zrozumieć potrzeby naszych klientów i dzięki temu dostosować naszą ofertę pod obecną sytuację i wyzwania, z którymi się mierzą.
Obecna sytuacja ma charakter mocno dynamiczny, co też wpływa na dalsze nasze działania. Już teraz możemy zaprosić Państwa na kolejne webinary i wydarzenia. Zachęcamy również do zapisania się na nasz newsletter i śledzenie profilu na LinkedIn, gdzie znajdą Państwo wszystkie najnowsze informacje oraz planowane przez nas działania.
4 maja 2020
Mogą Cię zainteresować:
Podatki
[ALERT ALTO]: EUDR przesunięte o rok! Parlament Europejski zdecydował.
Rozporządzenie o produktach wolnych od wylesiania (EUDR) to kluczowy dokument mający na celu ograniczenie wylesiania i degradacji ...
Czytaj dalejPodatki
[WEBINAR ALTO]: Podatek od Świąt - upominki i imprezy bez fiskalnych niespodzianek
Zbliżający się okres Świąt to wyjątkowa okazja, by docenić pracowników, członków ich rodzin, partnerów biznesowych i klientów – pr...
Czytaj dalej